NiDan - Sumatravej 21 - 2300 - Kbh. S - +45 20 40 87 79 - kontakt: Niels Fenger - Email:
post@nidan.dk
Du skal være klar over hvem du henvender dig til.

Du må identificere din kundegruppe:

- Er det børn
- Er det unge
- Er det besteforældre

Er det invandrere, unge familier, arbejdere, kontorfolk, studerende, osv, osv.

Er det svært, synes du det er blandet, er det måske her du skal sætte ind med en skarpere profil. Ingen kan dække det hele, det er meget bedre at være skarp og god til en del af det hele, end at prøve at nå alle.

Det er også vigtigt at du tager alle dele af butikken med:
Interiør, farvevalg, geografisk placering, og ikke mindst lyd/musik.

Har du nogensinde hørt disco/rock i en lejetøjsforretning.
Eller hvad med tyske slagere til franske vine. Nej, det passer bare ikke sammen. Desværre er der mange forretninger der ikke har sans for valg af den musik, der understøtte
r deres kundesegment. Hvorfor skal så mange tøjforretninger f.eks spille høj disco. Nogen gange er det deres valg, men til andre tider er det ganske enkelt personalets musiksmag der afspejles i butikken. OK, det kan være svært at spille det rigtige musik hele tiden, men så må du vælge det mest besøgte tidspunkt og spille den rette musik her.

Jeg vil løbende i mine nyhedsbreve komme med forslag til hvordan du får flere kunder i butikken. Hvordan du bliver skarpere, hvordan du identificerer din kundegruppe og hvad du skal gøre for at fange dem incl. hvilken musik eller lyde du skal vælge til netop dit segment.

Se allerede nu overskrifter på kommende nyhedsbreve på startsiden.

NiDan soundspotter vi giver dig flere kunder i butikken.
Opdateret
24 okt. 2012
Niels Fenger